Logo Modelbouwcompany
 
   
Producten
Zoeken
Bestsellers
HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16
HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16 HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16
HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16
HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16

Gewicht   

0,500 KG

€ 52,50
Prijs per stuk

Voorraad : 1

Aantal: 
Bestellen
 
Op verlanglijst
HELLER 80796 CITROËN DS 19 CABRIOLET 1/16

De directie van CITROËN geloofde dat de levensstandaard van de Fransen en Europeanen steeg. De 2 CV was net succesvol op de markt gebracht en er moest een opvolger worden gevonden voor de 15 en 11 CV. Het VGD-project (Large Series Car), waarvan de eerste ontwerpen dateerden uit 1945, begon vorm te krijgen. André LEFEBVRE, die als projectmanager wordt aangesteld, besluit dat de auto overal innovatief moet zijn. De carrosserie was de kunst van Flaminio Bertoni en de ophanging die van Paul Magès. Wat de motor betreft, actualiseerde Paul Bercot het ontwerp van de oude 1911 cc D-motor. Eind 1954 is het project voltooid. In oktober 1955 maakte de auto zijn debuut op de 42e Autosalon van Parijs. Het meest verrassende aan de auto waren de lijnen. Het ontwerp was totaal nieuw. Frankrijk was verdeeld in twee groepen: degenen die het mooi vonden en degenen die het niet mooi vonden. Maar de carrosserie was niet het enige nieuwe kenmerk. Hydropneumatische vering bracht ongeëvenaard comfort met vier onafhankelijke wielophanging. Kunststof werd een belangrijk element in de carrosserie, het dakpaneel en de achterruit, evenals de lichtmetalen velgen voor de motorkap die gebruikmaakten van kunststof. Er waren ook andere nieuwe kenmerken: een stuurwiel met één spaak, taps toelopende richtingaanwijzers en deuren zonder raamlijsten. De eerste cabriolets werden aanvankelijk ontworpen door BERTONI en op de markt gebracht door CHAPRON. De fabriekscabriolets werden gemonteerd op ID 19-bases en de auto's werden voorgesteld met lederen interieurs. De cabriolet werd voor het eerst op de markt gebracht op de Autosalon van 1961, voor een prijs van FF 22000. Ter vergelijking: een Dauphine werd destijds verkocht voor FF 6000.
 
 
 
 
 
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.