Logo Modelbouwcompany
 
   
Producten
Zoeken
Bestsellers
HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35
HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35 HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35
HERO HOBBY KITS H35003 GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35
GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35

Gewicht   

0,200 KG

€ 14,50
Prijs per stuk

Voorraad : 1

Aantal: 
Bestellen
 
Op verlanglijst
GERMAN SCHWIMMWAGEN TYPE 166 1/35
2 IN 1(OF MG34 OF CANVAS COVER)

De Volkswagen Schwimmwagens gebruikten de motor en mechanica van het VW Type 86 vierwielaangedreven prototype van de Kübelwagen en
de Type 87 vierwielaangedreven 'Kübel / Beetle'-commandovoertuig, die op hun beurt waren gebaseerd op het platform van de civiele Volkswagen Beetle . 
Erwin Komenda, de eerste autocarrosseriebouwer van Ferdinand Porsche, zag zich genoodzaakt om een ​​volledig nieuwe bodytubestructuur te ontwikkelen,
omdat het vlakke vloerdeel van de bestaande VW-voertuigen niet geschikt was voor een soepele beweging door het water. Komenda patenteerde zijn
ideeën voor de zwemwagen bij het Duitse octrooibureau.

Het vroegste Type 128-prototype was gebaseerd op het full-length Kübelwagen-chassis met een wielbasis van 240 cm (7.9 voet). Pre-productie-eenheden van
de 128, uitgerust met op maat gelaste bodytubs, toonden aan dat deze constructie te zwak was voor zwaar off-road rijden, onvoldoende torsiestijfheid had en
gemakkelijk te lijden hadden aan rompbreuken bij de voorste dwarsligger, evenals in de wiel putjes. Dit was onaanvaardbaar voor een amfibievoertuig. 
De grootschalige productiemodellen (Type 166) werden daarom kleiner gemaakt en hadden een wielbasis van slechts 200 cm (6.6 ft).

VW Schwimmwagens werden geproduceerd door de Volkswagen-fabriek in Fallersleben / Wolfsburg en de faciliteiten van Porsche in Stuttgart; met de lichamen
(of liever rompen) geproduceerd door Ambi Budd in Berlijn. 15,584 Type 166 Schwimmwagen-auto's werden geproduceerd van 1941 tot 1944; 14.276 bij
Fallersleben en 1.308 van Porsche. Gezien deze aantallen is de VW 166 de meest in serie geproduceerde amfibische auto in de geschiedenis. Slechts 163
zijn bekend bij de Schwimmwagen Registry om vandaag te blijven, en slechts 13 hebben het overleefd zonder herstelwerkzaamheden.

LIJM EN VERF NIET INBEGREPEN
 
 
 
 
 
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies